joi, 16 octombrie 2008

UPDATE Piturca, la iesirea de la DNA: De ce sa fiu vinovat, am impuscat pe cineva?

Victor Piturca a fost intampinat pe Aeroportul Henri Coanda de procurorii DNA, care aveau un mandat de aducere pe numele selectionerului. Piturca a fost citat in cazul Valiza, insa a refuzat sa se prezinte la audieri.

Galerie Foto
Selectionerul s-a intors in tara de la Viena, acolo unde a urmarit partida Austria - Serbia. Procurorii au actionat in baza unui mandat de aducere pe numele lui Victor Piturca. Alineatul 3 al articolului 183 din Codul de Procedura Penala prevede faptul ca persoanele aduse cu mandat, potrivit alin. 1 si 2, nu pot ramane la dispozitia organului judiciar decat timpul strict necesar pentru audierea lor, in afara de cazul cand s-a dispus retinerea ori arestarea preventiva a acestora. Procurorii ii vor aduce lui Piturca la cunostinta acuzatiile care i se aduc, dupa care va fi eliberat. "Am fost asteptat la aeroport de doi procurori care aveau mandat de aducere, asa ca a trebuit sa ma duc imediat la DNA. Unde ma luati, am treaba, trebuie sa dau interviuri presei", a apucat sa spuna Piturca, asteptat la aeroport de ziaristi pentru a afla impresiile selectionerului despre evolutia Serbiei in meciul cu Austria. Piturca a fost insotit la Viena de Stefan Iovan si Dan Apolzan si nici ei nu si-au dat seama de ceea ce se intampla pe aeroport!

Joi, 9 octombrie, Victor Piturca, a fost pus sub invinuire de procurorii anticoruptie in dosarul Valiza, fiind acuzat de favorizarea infractorului. Piturca este acuzat ca ar fi semnat, ca martor, precontractul incheiat, in fals, intre Becali si un om de afaceri din Cluj, Radu Marino, pus, de asemenea, sub invinuire. Contractul, semnat in fata avocatului Alina Ciul, avea ca obiect cumpararea de catre Becali a unui teren aflat in posesia lui Marino, in Cluj. Piturca a negat ca respectiva suma de bani ar fi fost pentru motivarea jucatorilor Universitatii Cluj, pentru ca acestia sa invinga CFR Cluj in ultima etapa a campionatului trecut.

La iesirea de la audieri, Piturca a spus ca nu a primit decat o singura citatie. "Eu am fost citat la vechiul domiciliu. De fapt, nu am primit decat o citatie, care a fost trimisa pe adresa FRF. Scopul antecontractului era clar, un act de vanzare-cumparare. Nu am fost luat de politie, ci de doi procurori in civil. Ei au discutat la DNA cu avocatii mei. De ce sa fiu vinovat, ce, am impuscat pe cineva?"

Niciun comentariu: