● Pentru a ramane cu permisul in buzunar si a scapa fara puncte de penalizare si amenda, soferii ieseni trebuie sa stie ca functionarea aparatelor radar se face doar in anumite conditii si numai cu respectarea unor norme stabilite
● Potrivit avocatilor, peste 70 la suta din conducatorii auto care au contestat un proces-verbal au scapat de amenda
● Modul in care a fost intocmit un proces verbal, dar si Ordinul de Serviciu poate scapa soferul vitezoman de puncte de penalizare si amenda. Astfel, procesul-verbal este considerat nul
Aparatul radar, principala arma a politistilor, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garla, in conditiile in care depasirea cu doar 10 kilometri la ora a vitezei legale se sanctioneaza drastic. Pentru a ramane cu permisul in buzunar si a scapa fara puncte de penalizare si amenda, soferii ieseni trebuie sa stie ca functionarea aparatelor radar se face doar in anumite conditii si numai cu respectarea unor norme stabilite de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML). Conducatorii auto pot contesta amenda radar daca aparatul nu este insotit de un certificat care sa ateste omologarea de catre BRML, buletin de verificare metrologica in termen de valabilitate si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheia procesul-verbal. Lipsa oricarui astfel de document conduce la nulitatea procesului-verbal. In plus, fiecare aparat radar trebuie sa fie prevazut cu o eticheta care sa contina cel putin urmatoarele inscriptionari: tipul, seria si anul de fabricatie, dar si denumirea firmei producatoare, in caz contrar, procesul-verbal este considerat nul. O atentie sporita trebuie acordata si inregistrarilor efectuate de aparatul radar care trebuie sa includa data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehicului, dar si numarul de inmatriculare al acestuia. Toate acestea sunt informatii publice care pot fi cerute in instanta politistilor care au constatat presupusa incalcare a legii.
In instanta
De asemenea, masuratorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe daca au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna. Un alt motiv care poate da castig de cauza conducatorilor auto este faptul ca aparatul radar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii, precum in imediata apropiere a Aeroportului sau a Autogarei. Procesul verbal este considerat nul si in cazul in care politistii merg cu radarul mobil oprit si il pornesc atunci cand o masina este foarte aproape de el. Aparatul radar are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera "T", aparatul radar nu si-a terminat autotestarea, si in acest caz masuratorile efectuate nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere. Mai mult, daca la rubrica "Alte mentiuni" nu e completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula, la fel si amenda. Potrivit politistilor, peste 30 la suta din soferii care s-au ales cu o amenda pe radar au si contestat-o. Deloc neglijabil este si numarul celor care obtin castig de cauza. Potrivit avocatilor, peste 70 la suta din conducatorii auto care au contestat un proces-verbal au scapat de amenda. Modul in care a fost intocmit un proces verbal, dar si Ordinul de Serviciu, poate scapa soferul vitezoman de puncte de penalizare si amenda. Cu alte cuvinte, daca au fost comise unele erori la intocmirea procesului-verbal, cu date despre domiciliu, cod numeric personal sau incadrarea juridica a faptei, sunt sanse ca amenda sa fie fentata. De asemenea, daca operatorul radar depaseste granita judetului si nu exista nici un Ordin de Serviciu, soferul poate fi sigur ca nu pateste nimic. "Modul in care a fost intocmit un proces-verbal iti poate aduce castig de cauza. Daca au fost comise erori la scrierea adresei, codului numeric personal, incadrarea juridica a faptei, calitatea agentului constatator sau termenul expirat al buletinului de verificare metrologica, te poate scapa de amenda. Sunt vicii de forma care dau rezultate. Un alt motiv de contestare al procesului este lipsa unui Ordin de Serviciu, in cazul in care a fost depasita granita judetului", a declarat avocatul Liviu Bran.
Aparatul radar, principala arma a politistilor, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garla, in conditiile in care depasirea cu doar 10 kilometri la ora a vitezei legale se sanctioneaza drastic. Pentru a ramane cu permisul in buzunar si a scapa fara puncte de penalizare si amenda, soferii ieseni trebuie sa stie ca functionarea aparatelor radar se face doar in anumite conditii si numai cu respectarea unor norme stabilite de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML). Conducatorii auto pot contesta amenda radar daca aparatul nu este insotit de un certificat care sa ateste omologarea de catre BRML, buletin de verificare metrologica in termen de valabilitate si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheia procesul-verbal. Lipsa oricarui astfel de document conduce la nulitatea procesului-verbal. In plus, fiecare aparat radar trebuie sa fie prevazut cu o eticheta care sa contina cel putin urmatoarele inscriptionari: tipul, seria si anul de fabricatie, dar si denumirea firmei producatoare, in caz contrar, procesul-verbal este considerat nul. O atentie sporita trebuie acordata si inregistrarilor efectuate de aparatul radar care trebuie sa includa data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehicului, dar si numarul de inmatriculare al acestuia. Toate acestea sunt informatii publice care pot fi cerute in instanta politistilor care au constatat presupusa incalcare a legii.
In instanta
De asemenea, masuratorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe daca au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna. Un alt motiv care poate da castig de cauza conducatorilor auto este faptul ca aparatul radar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii, precum in imediata apropiere a Aeroportului sau a Autogarei. Procesul verbal este considerat nul si in cazul in care politistii merg cu radarul mobil oprit si il pornesc atunci cand o masina este foarte aproape de el. Aparatul radar are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera "T", aparatul radar nu si-a terminat autotestarea, si in acest caz masuratorile efectuate nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere. Mai mult, daca la rubrica "Alte mentiuni" nu e completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula, la fel si amenda. Potrivit politistilor, peste 30 la suta din soferii care s-au ales cu o amenda pe radar au si contestat-o. Deloc neglijabil este si numarul celor care obtin castig de cauza. Potrivit avocatilor, peste 70 la suta din conducatorii auto care au contestat un proces-verbal au scapat de amenda. Modul in care a fost intocmit un proces verbal, dar si Ordinul de Serviciu, poate scapa soferul vitezoman de puncte de penalizare si amenda. Cu alte cuvinte, daca au fost comise unele erori la intocmirea procesului-verbal, cu date despre domiciliu, cod numeric personal sau incadrarea juridica a faptei, sunt sanse ca amenda sa fie fentata. De asemenea, daca operatorul radar depaseste granita judetului si nu exista nici un Ordin de Serviciu, soferul poate fi sigur ca nu pateste nimic. "Modul in care a fost intocmit un proces-verbal iti poate aduce castig de cauza. Daca au fost comise erori la scrierea adresei, codului numeric personal, incadrarea juridica a faptei, calitatea agentului constatator sau termenul expirat al buletinului de verificare metrologica, te poate scapa de amenda. Sunt vicii de forma care dau rezultate. Un alt motiv de contestare al procesului este lipsa unui Ordin de Serviciu, in cazul in care a fost depasita granita judetului", a declarat avocatul Liviu Bran.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu