joi, 16 octombrie 2008

NU ADUCE CEASUL CE ADUCE ANUL - Maşinile poliţiei trag pe dreapta



Maşinile "nou-nouţe" de poliţie pe care le vedeţi zilnic prin trafic, cumpărate în 2006, nu vor mai fi asigurate CASCO pe cheltuiala Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (MIRA), cu excepţia celor din dotarea Poliţiei de Frontieră. Acest lucru se va întâmpla începând cu data de 1 ianuarie 2009, când expiră contractul de leasing financiar, iar principalul motiv îl constituie "bugetul de austeritate". Pentru noile "supermaşini" scumpe, dotate cu tehnică modernă specifică unei poliţii europene, termenul de leasing financiar expiră în 2011. Cine o să le conducă atunci, dacă MIRA nu mai plăteşte asigurarea CASCO? În scandalul iscat de contractul cu Ager Leasing, chestorul Gheorghe Popa ar putea fi "un ţap ispăşitor, ca şi Dumitru Jianu, sacrificat de la Direcţia Poliţiei Rutiere", potrivit lui Vasile Lincu, liderul Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Vameşilor "Pro Lex". Gheorghe Popa spune că l-au asigurat de legalitate SRI, DGIPI, DGA şi specialiştii în investigarea infracţiunilor economico-financiare.

Maşinile de 80.000 de euro achiziţionate de Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) riscă să rămână în parcarea instituţiei. Poliţiştii ar putea refuza să le conducă dacă Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) nu va mai plăti asigurarea tip CASCO, după expirarea, în 2011, a contractului de leasing financiar.Din acest motiv, maşinile cumpărate în 2006 riscă deja să fie trase pe dreapta de la 1 ianuarie 2009!Pentru maşinile de poliţie cumpărate în 2006, pe care le vedem zilnic, în trafic, asigurarea CASCO expiră la sfârşitul acestui an, şi din cauza "bugetului de austeritate", MIRA nu va mai putea plăti această asigurare. Caz în care poliţiştii nu mai vor să conducă autovehiculele de serviciu, pentru că nu vor să-şi piardă lefurile. Dezvăluirea ne-a făcut-o liderul sindical Vasile Lincu, preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Vameşilor.

"PRO LEX"

Scandalul iscat pe tema dotării IGPR cu autospeciale la preţuri exorbitante nu poate trece nebăgat în seamă de sindicalişti, mereu supăraţi pentru drepturile încălcate ale poliţiştilor. Vasile Lincu, şeful SNPV "Pro Lex", intră în ecuaţia conflictului şi divulgă chestiuni din care reiese că MIRA duce lipsă de viziune de ansamblu pe termen mediu şi lung asupra domeniului: "Ministerul cu o mână dă şi cu şapte ia!". Liderul sindical punctează pe momentul achiziţiei: "Remarc că aproape toate achiziţiile publice se fac spre sfârşit de mandat. Şi asta denotă o grabă în studierea dosarelor de licitaţie, de unde poate reieşi şi o superficialitate. Că sunt achiziţionate maşini cu superdotare nu e rău, avem nevoie de aşa ceva pentru a ne ridica la standardele cerute de Uniunea Europeană. Problema constă în calitatea produselor şi în sumele foarte, foarte mari plătite pentru cumpărarea acestora, în condiţiile în care toate maşinile Logan ale poliţiştilor aflate la ora actuală în folosinţă sunt fără aer condiţionat. Şi au fost cumpărate în 2006. Deci condiţiile de lucru pentru poliţişti, mai ales vara, sunt infernale. Dar cel mai rău lucru este că aşa superdotate cum sunt n-o să îndrăznească nimeni să le conducă, aşa cum aproape că nu mai vrea nimeni să conducă Loganurile astea noi pe care le vedeţi în trafic. Şi vă spun şi de ce. Oamenii nu mai vor să urce la volan pentru că maşinile nu mai sunt asigurate CASCO de minister începând cu 1 ianuarie 2009".


EXISTĂ PRECEDENTUL!

"Poliţiştii au fost informaţi de acest lucru, în urmă cu trei luni, printr-o circulară de la Ministerul Internelor şi Reformei Administrative transmisă pe cale ierarhică spre toate structurile de poliţie, cu excepţia Poliţiei de Frontieră! Or poliţiştii nu vor să le conducă pe cheltuiala lor, pentru că la asta se ajunge. Acum vă imaginaţi, cine o să conducă autospeciala aia de peste jumătate de milion de lei, când MIRA n-o să plătească asigurarea CASCO?". "Un poliţist care a avut un accident rutier cu maşina de serviciu, în timp ce se afla într-o misiune de filaj, era deja să plătească din propriul buzunar paguba. I s-a emis decizia de imputare a contravalorii reparaţiei, de aproximativ 50 de milioane de lei vechi. A scăpat numai după ce a apelat la sindicatul nostru. Am luat legătura cu chestorul Gheorghe Popa care apărea ca semnatar al deciziei, dar de fapt am aflat că în locul lui semnase altcineva. Dânsul a anulat decizia de imputare deoarece aceasta nu respecta acordul-cadru încheiat între MIRA şi Sindicat, în care se prevăd clar condiţiile în care poliţistul răspunde în cazul în care lovesc maşinile de serviciu", ne-a declarat liderul sindical Vasile Lincu. Acesta a arătat că unui alt poliţist, pentru care sindicatul se luptă în instanţă cu structurile MIRA i s-a luat permisul auto, deşi era în misiune când a făcut accidentul rutier. "A trecut pe roşu, dar avea toate semnalele acustice şi vizuale deschise şi cu toate acestea a rămas fără permis. Modul în care sunt trataţi poliţiştii chiar de către conducerea sistemului le influenţează promptitudinea la intervenţia împotriva criminalităţii. Gândiţi-vă, poliţiştii încă scot bani din propriile buzunare pentru carburant, pentru că cel asigurat de structură este insuficient", ne-a explicat liderul sindical.

ATAC LA MINISTRUL DE INTERNE

"Ministrul nu prea este interesat de drepturile poliţiştilor. Şi atunci când este vorba de o obligaţie a MIRA tot pasează răspunderea pe alţii. Uitaţi-vă şi în acest caz, dă ultimatum chestorului Popa să lămurească în 48 de ore situaţia cu achiziţia de maşini. Păi o anchetă de 48 de ore e susceptibilă de superficialitate. Apoi, prin declaraţiile făcute, ministrul a aruncat deja suspiciunea de ilegalitate asupra achiziţiei. Culmea este că nu se poate spune că nu a ştiut din timp de aceste preţuri, deoarece IGPR este doar ordonator secundar de credite, Ministerul fiind ordonatorul principal. Normal că au existat avize şi de la MIRA, degeaba încearcă să dea responsabilitatea numai la chestorul Popa. Şi vă întreb eu pe dumneavoastră: dacă ministrul n-a fost de acord, de ce n-a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie mai înainte de a trimite cazul spre aprobarea CSAT? De ce a ieşit numai după ce preşedintele ţării a făcut public cazul? Nu cumva încearcă să-l scoată de ţap ispăşitor pe şeful IGPR, cum a făcut şi în cazul lui Dumitru Jianu, în scandalul cu Autostrada Soarelui? Văd că în ţara asta nici nu aştepţi să vezi ilegalitatea că ai şi găsit vinovatul. Poate că Popa nici n-a făcut parte din comisia de licitaţii!... Într-un caz de la Satu-Mare, în care un ofiţer tergiversa o anchetă, ministrul David i-a cerut chestorului Popa să-l demită pe inspectorul şef... Unele declaraţii sunt doar pentru presă şi atât", ne-a declarat liderul sindical Vasile Lincu. "Sindicatul nostru plăteşte pentru toţi membrii asigurări pentru orice tip de accident şi pentru decesul din orice cauză. Dar potrivit Legii 360/2002 privind statutul poliţistului, această obligaţie aparţine MIRA!", şi-a argumentat Vasile Lincu teoria dezinteresului ministerial pentru poliţişti. El a subliniat că pierderea va fi mai mare pentru MIRA, în cazul în care chiar nu va plăti asigurarea CASCO pentru maşinile de serviciu.

Niciun comentariu: